Κατεβάστε το πλάνο σε εκτυπώσιμη μορφή (μορφή αρχείου .pdf, μέγεθος: 376 KB).
1.
παρουσίαση των Εκδόσεων Σαΐτα και του οράματός τους για το ελεύθερο ταξίδι των
βιβλίων
Υπάρχουν
δυο χώρες, η Φαντασία που είναι σπίτια γεμάτα παραμύθια και η Πραγματικότητα
που είναι τα σπίτια που ζούμε, εδώ στην πόλη μας. Κι ανάμεσά τους πάνω σε έναν
ψηλό λόφο προσγειώθηκε η Σαΐτα μας (μπορείτε να φτιάξετε μια σαΐτα με τα
τέσσερα χρώματα που έχει το λογότυπο των εκδόσεών μας ή να δείξετε τη Σαΐτα
στην οθόνη του υπολογιστή). Διάλεξε αυτό το σημείο, γιατί εκεί φυσούσαν πολλοί
αέρηδες. Έφτιαξε λοιπόν τον ανεμόμυλο που βλέπετε (μπορείτε είτε να αγοράσετε
είτε να φτιάξετε έναν πολύχρωμο ανεμόμυλο) και καθώς φυσάει πολύ, αυτός γυρίζει
και μαζί του γυρίζουν κι η φαντασία που μας βοηθάει να σκεφτόμαστε όμορφες
ιστορίες κι η δημιουργία που είναι πάντα ξύπνια και σκουντάει τη φαντασία για
να φτιάχνει συνέχεια νέα πράγματα. Είδατε πόσα χρώματα έχει στα φτερά του; Τόσα
κι άλλα τόσα θα ζωγραφίσουμε με την ιστορία μας σήμερα.
2.
Συζήτηση
Τι είναι
τα μικρόβια που υπάρχουν καθημερινά γύρω μας; Πώς τα «σκοτώνουμε»
(εξοντώνουμε); Σε τι διαφέρει από αυτά το μικρόβιο της Ζήλειας;
3.
Ζωγραφική
Κάθε
άνθρωπος έχει το προσωπικό του μικρόβιο της Ζήλειας. Προσπαθήστε να φανταστείτε
πώς είναι το δικό σας και έπειτα ζωγραφίστε το σ’ ένα χαρτί Α4. Μπορείτε να
φτιάξτε ένα βιβλίο με τα προσωπικά μικρόβια όλων των μαθητών της τάξης σας αν
συρράψετε αυτά τα φύλλα και προσθέσετε εξώφυλλα.
4. Έρευνα
Φτιάξτε
έναν κατάλογο από παροιμίες, λόγια σοφών και άλλες λαϊκές εκφράσεις που
αναφέρονται στη ζήλεια. Π.χ. «Αν ήτανε η ζήλεια ψώρα, θα κόλαγε όλη η χώρα».
5.
Γραπτός λόγος
Όλοι
μαζί, ή σε ομάδες, γράψτε ένα αστείο ποίημα (ένα ή δύο τετράστιχα) με τίτλο
«Όταν ζηλεύω».
6.
Συζήτηση
Τι θα
κάνατε (ποια μέτρα θα παίρνατε) για να μη μπει το μικρόβιο της Ζήλειας στην
τάξη σας; Αν κατάφερνε να μπει, πώς θα το διώχνατε;
7.
Καλλιτεχνικά
Φτιάξτε
τον σελιδοδείκτη «Το Μικρόβιο της Ζήλειας», σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται
εδώ
Σημείωση: Επειδή κάθε τάξη έχει τον δικό της ρυθμό
(άλλες είναι γρήγορες και άλλες όχι) ο οποίος εξαρτάται από τη σύνθεσή της,
ίσως κάποιοι εκπαιδευτικοί να μην προλάβετε να κάνετε όλες τις παραπάνω
δραστηριότητες στην προτεινόμενη διάρκεια του προγράμματος. Στην περίπτωση αυτή, κάποιες από τις δραστηριότητες 3, 4, 7 μπορούν να τις κάνουν
τα παιδιά στο σπίτι τους, σαν εργασία, και να τις παρουσιάσουν στην τάξη σε
κάποιο επόμενο μάθημα.
Υλοποιήσατε
το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα με μια ομάδα παιδιών;
Μοιραστείτε
μαζί μας τις εντυπώσεις τους, φωτογραφίες από τις χειροτεχνίες, κάποια
καινούρια δραστηριότητα που σκεφτήκατε, τις ιδέες σας που βοήθησαν ώστε να
προσαρμόσετε καλύτερα στις ανάγκες και στις ικανότητες των παιδιών σας το
συγκεκριμένο πρόγραμμα. Στείλτε μας e-mail στη διεύθυνση: info [@] saitapublications [.] gr
Η γνώση είναι μαγική δύναμη!
ΑπάντησηΔιαγραφή